Deklaracja dostępności Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu
Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia:
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Jarosław Wojciechowski.
E-mail: jaroslaw.wojciechowski@mcs.opole.pl
Telefon: 774435722
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Aby zgłosić żądanie zapewnienia dostępności, można skorzystać z formularza wniosku.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu znajduje się w budynku administracji publicznej – Centrum Usług Publicznych, przy ulicy płk. Witolda Pileckiego 1.
Wejście do budynku jest możliwe przez:
automatyczne drzwi obrotowe (w lecie)
drzwi skrzydłowe otwierane automatycznie po naciśnięciu przycisku (dostępne cały rok)
Dojście do budynku jest szerokie i utwardzone, a krawężniki w pobliżu są obniżone. Do holu głównego prowadzą łagodne pochylnie, bez schodów i progów.
Informacja i stanowiska obsługi:
W holu głównym, przy biletomacie, znajduje się punkt informacji („wyspa”), w którym osoby ze szczególnymi potrzebami mogą uzyskać pomoc oraz wsparcie, w tym dostęp do pętli indukcyjnej.
Sala Obsługi Klienta zapewnia swobodne poruszanie się.
Komunikacja pionowa:
W budynku znajdują się 4 windy z drzwiami rozsuwanymi, wyposażone w informację głosową i oznakowanie dla osób niewidomych.
Dostępne są również 4 klatki schodowe.
Schody wyposażone są w poręcze, a stopnie oznaczone kontrastowymi pasami.
Miejsca parkingowe:
Przy budynku wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych (dojazd chodnikiem wzdłuż zjazdu do parkingu podziemnego).
Na terenie parkingu podziemnego dostępnych jest 8 miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych (miejsca płatne).
Miejsca parkingowe przy budynku są bezpłatne.
Toaleta: Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami dostępna jest na każdym piętrze. W toaletach znajdują się udogodnienia:
Uchwyty ułatwiające korzystanie z urządzeń sanitarnych.
Duża powierzchnia manewrowa.
Sygnalizacja alarmowa.
Dostępność dla osób z niepełnosprawnościami:
Osoby na wózku mogą wjechać do budynku oraz poruszać się po wszystkich jego kondygnacjach, jednak poruszanie się po wyższych piętrach utrudniają liczne drzwi przeciwpożarowe.
Obiekt jest dostępny dla osób korzystających z psa asystującego.
W budynku nie ma obecnie tyflomapy, ale jest ona uwzględniona w planach do wdrożenia.
Pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem Braille'a.
W budynku nie ma dźwiękowych systemów nawigacji dla osób niewidomych.
Pętla indukcyjna dostępna jest przy stanowisku nr 28 na Sali Obsługi Klienta oraz w punkcie informacyjnym w holu głównym.
Tłumacz języka migowego:
W Sali Obsługi Klienta, przy stanowiskach obsługi, dostępna jest bezpłatna usługa tłumacza polskiego języka migowego online.
Formy kontaktu:
e-mail: bok@mcs.opole.pl
e-Doręczenia: AE:PL-56092-96073-UARAD-15
faks: 77 44 58 005
pisemnie w siedzibie MCŚ w Opolu przy ul. płk. Witolda Pileckiego 1 (Sala Obsługi Klienta)