Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Centrum Świadczeń w Opolu.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia:
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Jarosław Wojciechowski.
E-mail: dostepnosc@mcs.opole.pl
Telefon: 77 44 35 722
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Strona internetowa posiada wersję dla niedowidzących, poprzez zmianę kontarstu oraz rozmiaru tekstu oraz wersję mobilną. Na stronie internetowej funkcjonują następujące skróty klawiszowe:
TAB – przejście do kolejnego elementu
SHIFT + TAB – przejście do poprzedniego elementu
Dostępność architektoniczna
Informacje ogólne:
Miejskie Centrum Świadczeń w Opolu mieści się w budynku Urzędu Miasta Opola przy ulicy płk. W. Pileckiego 1.
Wejście do budynku jest możliwe przez:
automatyczne drzwi obrotowe (w lecie)
drzwi skrzydłowe otwierane automatycznie po naciśnięciu przycisku (dostępne cały rok)
Do holu głównego prowadzą łagodne pochylnie, bez schodów i progów.
Informacja i stanowiska obsługi:
W holu głównym znajduje się punkt informacji ("wyspa" przy biletomacie), gdzie osoby ze szczególnymi potrzebami mogą uzyskać pomoc i wsparcie.
Sala Obsługi Klienta zapewnia swobodne poruszanie się.
Poruszanie się po pozostałych piętrach utrudniają liczne drzwi przeciwpożarowe.
Komunikacja pionowa:
W budynku znajdują się 4 windy z drzwiami rozsuwanymi, wyposażone w informację głosową i oznakowanie dla osób niewidomych.
Dostępne są również 4 klatki schodowe.
Miejsca parkingowe:
Przy budynku wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych (dojazd chodnikiem wzdłuż zjazdu do parkingu podziemnego).
Na terenie płatnego parkingu podziemnego dostępnych jest 8 miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność dla osób z niepełnosprawnościami:
Dojście do budynku jest szerokie i utwardzone.
Krawężniki w pobliżu budynku są obniżone.
Obiekt jest dostępny dla osób korzystających z psa asystującego.
Na każdym piętrze znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych z uchwytami ułatwiającymi korzystanie z urządzeń sanitarnych i dużą powierzchnią manewrową.
Toalety są wyposażone w sygnalizację alarmową.
Tłumacz języka migowego:
Na Sali Obsługi Klienta można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.
Usługę należy zgłosić z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych przed planowaną wizytą (z wyłączeniem sytuacji nagłych).
Z usługi można skorzystać bezpłatnie.
Formy kontaktu:
e-mail: bok@mcs.opole.pl
e-Doręczenia: AE:PL-56092-96073-UARAD-15
faks: 77 44 58 005
pisemnie w siedzibie MCŚ w Opolu przy ul. płk. W. Pileckiego 1 (Sala Obsługi Klienta)
Osoby głuche i słabosłyszące:
Mogą skorzystać z pętli indukcyjnej zainstalowanej na Sali Obsługi Klienta przy stanowisku nr 28.